Dr. Öğr. Üyesi Özlem Güçlü

MSGSÜ Bomonti Kampüsü
Sosyoloji Bölümü

Telefon: 

E-mail adresi: ozlem.guclu@msgsu.edu.tr

 EĞİTİM

Doktora: School of Oriental and African Studies, University of London, Medya ve Film Çalışmaları Merkezi

Doktora Tezi: 

Yüksek Lisans: Central European University, Cinsiyet Çalışmaları Bölümü.

Yüksek Lisans Tezi:

Lisans: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyoloji Bölümü

ÇALIŞMA ALANI

 Film Çalışmaları, Film Teorisi, Türkiye Sineması, Sinemada Hayvan Temsilleri,   Cinsiyet Çalışmaları

VERDİĞİ DERSLER

---

AKADEMİK FAALİYET

Kitap:
-(2016) Female Silences, Turkey’s Crises: Gender, Nation and Past in the New Cinema of Turkey. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing.

- (2013) Queer Tahayyül (Yardımcı ile der.) Istanbul: Sel.

Makale (Dergi, Kitap içi bölüm):

-(2020) ‘İstanbul Sokaklarında Türler Karşılaştığında: Kedi’nin Temizliği, Taşkafa’nın Hayaleti”,  Ayten Alkan (ed.), Şehir ve Hayvan. İstanbul: Patika. 131-147.

-(2019) ‘Tavşanların Gözünden, Tavşanlar Dahil: Başka Türlü Bir Berlin Duvarı Belgeseli’. Sinecine, vol. 10(1), 43-60.

-(2018) ‘Hayvanın Felaketi, Manzaradan Lekelere: Hayırsızada (Serge Avedikian, 2010)’, Kebikeç, sayı. 46.

-(2018) ‘Bir Yeniden-Görüş İmkanı: Türkiye Sinemasında İstanbul’la ve İstanbul’da Yeni Karşılaşmalar’ , Teorik Bakış, sayı. 11, 13-39.
-(2018) ‘Normatif Perdeyi Saran Mavi Ayaz, ya da Mümkün Olanın Manzarasını Değiştirebilme Kabiliyeti: Blue (Derek Jarman, 1993)’, Kaos Q+,  sayı. 7, 18-25.

-(2017) ‘Kocan Kadar Konuş ya da Son Dönem Türkiye Sinemasının “Hayırlısıyla” Bekâr Kadın Karakter Hizalaması ’, Kültür ve İletişim, sayı.39, 186-20.

-(2013) ‘Oooh! Belinda’, Eylem Atakav (der.) Directory of World Cinema: Turkey, Bristol: Intellect, 111-112.

-(2013) ‘Waiting for the Clouds’, Eylem Atakav (der.) Directory of World Cinema: Turkey, Bristol: Intellect, 121-123.

-(2013) ‘Giriş’ (Yardımcı ile), Özlem Güçlü ve Sibel Yardimci (der.). Queer Tahayyül. Istanbul: Sel, 17-25.

-(2013) ‘Gezi’ye Nereden “Girmeli”?, Teorik Bakış, sayı.2,  11-19.

-(2012) ‘Gender, Family and Home(land) in Contemporary Turkish Cinema’ (Çakırlar ile) , in Karima Laachir ve Saeed Talajooy(der.) Contemporary Cultures of Resistance in the Middle East: Literature, Cinema and Music. London: Routledge, 167-183.

 -(2012) ‘My Only Sunshine’, Özlem Köksal (der.) World Film Locations: Istanbul, Bristol: Intellect, 86-87.

- (2012) ‘A Run for Money’, Özlem Köksal (der.) World Film Locations: Istanbul, Bristol: Intellect, 62-63.

- (2012) ‘Maksadını Aşan Yakınlaşmalar: 2 Genç Kız ve Vicdan’, Cüneyt Çakırlar ve Serkan Delice (der.) Cinsellik Muamması: Türkiye’de Queer Kültür ve Muhalefet. Istanbul: Metis, 427-448.

 

- (2011) ‘New Cinema of Turkey: What is new? Why is it not ‘Turkish’?’, TAGS Review, vol.18, Autumn, 33-35.

 

-(2010) ‘İmalar, İmkanlar, Sınırlar: Yeni Türkiye Sinemasında LGBTT Temsilleri, 18. İstanbul LGBTT Onur Haftası Kitabı, 58-60.

-(2010) ‘Silent Representations of Women in the New Cinema of Turkey’. Sinecine Journal of Film Studies, 1 (2), Güz, 71-85.

-(2010) ‘Breaking the Female Silence in the New Cinema of Turkey: A Case Study of Film Reception’. İleti-ş-im, Academic Journal of Galatasaray University, 12, Yaz, 57-77.